torsdag 16 juli 2009

blodtrycksfall och evig väntan

Ja tisdag em och kväll fick jag och gubben tillbringa på förlossningen. Det började med att jag vilade på em. vaknade till av hjärtklappning och har då vänt mig i sömnen till ryggläge... inser att jag nog fått ett blodtrycksfall och ska vrida på mig men det går inte.... ryggen har låst sig och det gör ont att andas.
Får fatt på melker som kommer upp och jag ber honom hämta pappa sen tuppar jag av. Janne hittar mig avsvimmad i sängen... får liv i mig men jag hinner bara säga att jag inte kan vända mig innan jag svimmar av igen. Janne vrider mig till sidan och sen kviknar jag till. Har fruktansvärt ont i höger sida. Vänster hand har svullnat upp så jag knappt kan röra den. Barnen får åka till farmor och vi kör in till förlossningen. Jag kan inte andas djupa andetag alls. Blir invisad på ett rum och där gör man lite koller. blodprover tas och de är oförändrade sen sist så det är bra, äggvita är 3:a och blodtrycket 150/85, ok enligt dr. Blir skickad ner till röntgen för en CT över hjärta och lungor så jag inte har fått en propp. Allt ser bra ut och vi får sen på kvällen åka hem igen. Det enda man kan se på röntgen är att körtlarna i armhålorna är jätte svullna men det är inte stopp någonstans.
Gårdagen då hade smärtan släppt en del men jag har konstant huvudvärk. I morgon är det dags för nytt dr besök och nya prover så vi får se hur de ser ut.
Barnen är nu hos morfar och på lördag åker de till vimmerby.
En kattunge är nu hämtad.... ja lite tidigt enligt de nya rekommendationerna men kattmamman har nu övergett dem. Så nu är det fyra busar kvar hemma.... en till är ju tingad så vi ska bara hitta bra hem till de sista sen. För tillfället så har vi fyra kattungar sovande hos oss på natten.

1 kommentar:

  1. Åhhh gumman va jag lider med dig!!! Hoppas verkligen att bebisen får komma ut snart så du kan få va dig själv o må bra igen! Massa omtänksamma kramar till dig!!

    SvaraRadera