fredag 17 juli 2009

Varmt

Värmen håller på att ta kål på mig...... fm tillbringades i dag på sjukhuset för lite blodprover mm. Sen så blev det till att köra och köpa regnskydd, insektsnät och en insats till den fast bilstolen vi har... ja vi har haft en innan men den är borta.

Em så fick jag efter visst motstånd med mig med Janne till havet för lite bad. Gu så härligt det är att svalka sig och för en stund kunna flyta runt utan att man känner hur stor och tung man är. Fattar inte hur jag ska klara mig utan att bada sen. Blir skuggan resten av sommaren eller en sprayflaska med vatten så man i alla fall kan få lite svalka.

Har även hämtat hem skötbordet idag så nu ska det monteras i morgon, är ett vägghängt. Fick även en skötväska och så en tunika/klänning av L som gav oss skötbordet. hon hade aldrig använt tunik/klänningen och den passade perfekt även nu men det blir ju ännu bättre när magen är borta. Å va jag längtar efter att orka gå långa promenader och kunna gå ner i vikt igen.

I morgon är det loppis... tror dock jag hoppar agilitykursen och sen på em så blir det till farfars grav och sen till stranden eller hem till svärmor och grill beroende på vädret. Farfar skulle fyllt 78 år i morgon.

Vi håller dock tummarna för att barnen får uppehåll i Vimmerby nu när de äntligen ska få komma dit. Melker va lite ledsen när jag pratade med honom i dag och längtde nog hem lite.... han är lite med mammig nu och jag sa att det kanske bara blir pappa som hämtar honom och Alfons nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar