onsdag 22 september 2010

Redan halva veckan har gått.

ja måndagen flöt på likså gårdagen.
Blev uppringd av sjukgymnasten som håller i vattengympan för gravida, den är kl 9,00 torsdagar. Ja jag får försöka tänka ut hur jag ska lösa det då jag verkligen vet att jag kommer behöva denna vattengympa. Frågan är ju om killarna kanske kan åka med och lämna Saga hos farmor om hon kan och orkar passa henne och att jag sen kör tillbaks och förbi skolan och lämnar av dem där vid halv och sen förhoppningsvis hinner in till stan i tid för att bli ombytt och allt. Skulle ju gått redan i morgon men får hoppa det då det tydligen va studiedag på skolan.
Sen såg jag att även simhallen i stan hade något de kallade typ harmoni vattengympa som även den bla vände sig till gravida men givetvis så va den kl 13 en fredag. Fattar inte varför de ska lägga tiderna så urbota dumt. Överväger visseligen om jag ksa gå på någon av de vanliga vattengympa passen på simhallen. De har ju en del med dropp in och då kvällstid.
Eftersom jag nästan hade bestämt mig för att putsa av fönstren utvändigt i alla fall så åkte jag i går till Euro stop för att fixa fönsterputs och ny skrapa. Eftersom jag behöver lite kläder fortsatt och då främst till nedredelen av kroppen, kan ju inte får i trekvarts leggings hela vintern och Euro stop är enda stället stan där man kan hitta mammakläder på HM så fick det ju bli en sväng inom där med. Inte alls uttänkt innan va ;-)
Efter mycket provande så hittade jag tillsist ett par byxor som kändes helt underbara, ja det va en blandning mellan leggings och mysbyxor. Ja jag köpte även ett par tjockare strumpbyxor men även om det passade så är då se långa i benen att de kasar ner och korvar sig. Kunde ju inte heller låta bli att köpa en längre snyggare topp med lite krås och utan ärm. Hade detta på mig i går, nä inte strumpbyxorna men de andra när vi va på Föräldramöte och insåg att dessa byxorna kommer jag att älska nu under graviditeten så nu har jag via hm:s hemsida beställt två par till likadana. Enda nackedelen med dem va att det är en dragsko längst ner och det är ju egentligen bra eftersom alla byxor är för långa till mig men det va bara så krångligt att knyta och knyta upp denna dragsko så jag kommer nu att inhandla svart resårband och byta ur dragskon mot det. Efter HM slank jag in på Kappalh och där híttade jag först inget men skam den som ger sig, hittade sen jeanskjol som jag kunde ha och satt snyggt trots min mage och att den inte va till gravida men det blev ju några str. större än jag skulle köpt annars men den kommer nog funka ett tag så nu har jag ialla fall lite att ta på mig nedtill. Toppar fyller jag säkert på med efterhand men annars är det bara ett par jeans och jacka som måste inhandlas med. Vet ju vilka som har de jeansen jag köpte sist och än har kvar men de börjar bli så slitna och duger ju inte mer än till vardags men de är så dyra att köpa, tror de ligger på 800 kr och så dyra byxor köper jag aldrig annars men vi får se hur länge jag klarar mig med det andra jag har hittat nu. Kanske funkar det utan dem.




Jackan jag tittat på på Bon prix

Det är nu bara en vecka kvar till UL, nedräkning som gäller. Oj det kommer bli spännande.

Till helgen ska Alfons till sin stödfam. och vi får väl försöka att fixa lite här hemma och så ska vi och gratta barnens ena kusin som fyllt år.

I morgon torsdag blir det ev badhuset med alla barnen här eftersom det är studiedag för dem. känner att något får jag hitta på som vi kan göra. Sen på em ska vi på fika hos en av mina vänner och hennes barn, ska även klippa hennes hund, som är syster till våra hundar. Behöver inhandla en ny klippsax innan dess med.

I dag är det tvätt som står på schemat, nu kan jag inte skjuta upp vikandet av den längre för det blir ju inte mindre i högen som måste vikas. Måste köra några maskiner med. Vi får se hur mycket jag pallar med för idag är illamåendet drygt kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar