onsdag 15 september 2010

Ny frissa och så nöjd

I dag känns livet lite lättare och gladare då jag unnat mig en total make over av håret. Det va oformligt, långt, fult, blekt och superslitet. Ringde in till frissan vid tio i nio och visst hade de en tid kl 9,45, bra den tar jag . Tänkte att då sover ju Saga. vi åker med en gång så jag ska hinna gå lite med henne och hon ska hinna somna vilket hon gjort precis innan vi skulle gå in om inte en lastbil med världens mest tjutande bromsar kommit då. Ja ja hon fick ligga i sin vagn vaken där inne och det gick jätte bra, hon är ju så enkel att ha med så. Nöjd bara hon har lite att spana på.
Mina alt i dag va att antingen kör liknande det jag haft tidigare men kort bak och längre snelugg fram eller göra en kort klippning där även luggen åker av en bit. Frissan visade mig lite bilder och vips så va överrens att de skulle av mycket. Så nu är det superkort bak och ena sidan, kan ha lite senlugg men betydligt kortare än tidigare eller så kan jag hade bakåt vilket hon fick äran att fixa till idag. Känner mig så nöjd och det känns som detta är jag. Ska bara slänga i en färg sen i håret med, frissan fick hjälpa mig välja en även om det gick 50 kr mer då när jag köpte hos dem men kände att jag vill att de ska bli rätt. Ja en inpackningsflaska för torrhårbotten blev det med samt spray vax.
Sen tog jag och Saga och tur i lite affärer med för att kolla om jag kunde fynda lite på rea någonstans. Det är lite ont om kläder här nu. Hittade ialla fall en vit blus på rean på kappalh sen blev det ett par till leggings, mammatrosor och en ljungfärgade kofta eller va det nu heter, en sån utan knappar och med långa snibbar fram. Det är ju så svårt när det inte är några mer än HM på Eurostop som säljer mammakläder och de har ju inget större utbud. Tur att tunikor och leggings fortsatt är inne.
På vägen till bilen så "ramlade" vi inom lindex med och där blev en vart snibbkofta på rean, en stickad tröja och en vanlig svartvitrandig topp. Ja man får väl prova här hemma nu sen och överlägga om man kan ha det ett tag eller om man ska lämna tillbaks det. Jag måste ju kunna använda det någon månad i alla fall. Koftorna är ju ingen fara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar