måndag 13 september 2010

Att vänta nr 4

Att bli gravid med fjärde barnet är inget som varit lika självklart som när man fått veta att man väntat de tre andra. Det tog ett tag, många frågor, mycket tårar och stor beslutsångest av vad som skulle va bäst för oss, för vår familj men någonstans så va ju även detta ett litet mirakel då en av gyn läkarna sa till mig i vintras att bli gravid ännu en gång är näst in till omöjligt för dig med tanke på din pco-s och dina glesa äl och det beskedet va inget som jag kände någon sorg över då vi redan fått tre underbara barn. Tydligen så blev jag gravid ändå.

Denna gången så har det varit mycket frågor också runt medicinska risker för mig osv. Det är konstaterat att jag har en stor livmoder och den va redan i vecka 11+ i navelhöjd och mycket större än normalt. Har inte fått någon förklaring till detta och jag har frågat om de kan va två men då alla vul och ul som gjorts tidigt inte varit bra och tydliga kan man inte säga det. Det känns dock som det är långt till den 28 sept. då vi har rutin ul. Känner en viss oro inför detta men jag tar ju hellre tvillingar än att det är något annat som felar där inne.

Har försökt att kolla på bilder från förra graviditen och tycker nog jag är lika stor nu som jag då va i vecka 22-23 och än är jag ju bara är vecka 17. Ska se om jag kan försöka mig på lite jämnförelsebilder här ibloggen sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar