onsdag 5 augusti 2009

Tung söndag och pappas flicka

Oj dagarna flyter ihop....hinner inte med att skriva om allt här.... Saga växer så det knakar och hon är ju redan 14 dar ja till och med 16 i dag.

söndagen va en tung dag mellan varven, fick sovmorgon eftersom de stora barnen sov hos kusin M och hans lilla fam. körde för att hämta barnen vid ett, det hade gått jätte bra för barnen att sova över där och de hade haft trevlig på A:s kalas (ja A är J:s dotter och J är tillsammans med kusin M). På lördagkvällen hade de dessutom tagit med barnen in till marinfestivalen och där hade de åkts karusseler och radiobilar samt köpts ballonger. barnen va helnöjda.

Efter hämtningen av barnen bar det av till Smålandstenar för att möta morfar och Maj då Alfons skulle va i Grönahög några dagar. Vi hann dit före dem så det blev fika på fiket där, barnen älskar att gå på fik och resturang...kan nog bero på att vi sällan gör det.

Va gjorde söndagen så tung då? jo när vi körde upp till smålandstenar så slog det mig att det va den 2 aug. och min älskade hund Ollie skulle ha fyllt 11 år. Ja det är knappast troligt att han skulle levt även om han fått bli äldre än de 5 år han blev men han är den hunden jag saknar mest av de hundar som passerat dörrarna hos mig. Nog för att jg älskat alla min hundar men Ollie va speciell... han va egentligen för svår som första gångs hund och gav mig många gånger anledning att gråta över alla problem men jag lärde mig mycket av honom och han blev en trevlig hund efter allt jobb jag la ner på honom. Han har verkligen en speciell plats i hjärtat på mig och jag vet att J även saknar honom med, han säger i bland att Ollie är den bästa hund vi haft och då fick han bara 2 år med honom. så i söndags va saknade efter honom större än vanligt och saknaden efter en stor hund med påtaglig. Nog för att jag älskar våra två småhundar men de kan aldrig ersätta en stor hund.
För att sen spä på det hela lite till så tittade vi på film på kvällen, handlade om en hund och allt den ställde till men hur de ändå älskade den trots allt. I slutet av filmen så blev hunden sjuk och de måste avliva honom.... usch så hemskt det va och sen va han inte helt olik Nellie så när han låg där på bordet hos vet. så kom all saknad efter Nellie med och hur det va när vi avlivade henne. jag saknar verkligen de stora hundarna i mitt liv.

nu till något annat.
Saga är en liten prinsess redan som redan nu lindat pappa om sitt lillfinger. hon vet att piper hon lite så får hon sitta hos pappa hela tiden så nu vill hon knappt ligga själv alls. Jag hotar med att han kommer få ha med henne på jobbet i en bärsele. Dock sover hon själv nattetid, det mesta i alla fall. I natt sov hon från 22:30 till 5:30 utan mat och kanske hade det gått en stund till eftersom hon somnade om igen när jag va nere och fixade maten till henne. Hon sover annars oftast 4-5 timmar innan hon vill ha mat.
Va och vägde henne i går , nu väger hon 4690 så hon har ökat bra den sista veckan eftersom hon sist vägde 4420, mäter henne gör de inte förrän hon är 1 månad. Stark i nacken är hon med för hon klarar att lyfta på huvudet och vrida det i luften när hon ligger på mage. Ja dag tid vill hon helst sova på mage fast de inte ska.... antingen ska hon sova i famnen, på en bröst på mage eller så får man lägga henne i vagnen på mage och hålla koll på henne.

Äntligen har min svullad lagt sig och mina ben och fötter börjar få normalt utseende. Mitt projekt ner i vikt har påbörjats så nu äter jag åter LCHF. inte så strikt att jag för in va jag äter men nu till att börja med så går jag på känn och hoppas kg rinner av. Vet dock inte va vågen visar nu och så får det va ett tag till, vet ju ungefär va jag vägde innan snittet och sen får vi se hur det ser ut när jag är på återbesök hos BM om 8-10 veckor om jag nu kan hålla mig så länge utan att kliva upp på någon våg men som tur är har vi ju ingen våg här hemma. Denna veckan ut så får kroppen vila från träning med... ja riktig träning är ju först efter 6 veckor som jag får påbörja men nästa vecka när barnen börjar dagis igen efter sommarlovet så kommer det att bli promenader som gäller när de är i väg och då kommer nog pulsklockan fram igen. Början av sept så startar mama flex, tisdagar och mama pilates, onsdagar på mitt gym så det tror jag att jag ska anmäla mig till. kul att träffa andra nyblivna mammor med. Får väl låta det va min träning till att börja med tillsammans med vagnpromender och en och annan stavpromenad.
Planen är följande
måndagar vagnspromenad långa rundan på 1 mil
tisdagar mama flex fm och sen stavprom. kvällen, mellan rundan 6-7 km
onsdagar mama pilates , stavprom kort runda 1,5-2 km
torsdagar vagnspromenad , långa rundan
fredagar vilodag med prom. tillsammans med Melker
lördagar prom. sen agilitykurs varannan lördag
söndagar prom. runda efter hur mycke tid som finns.
J vi får se hur detta går och sen kommer jag efter hand lägga till ett spinningpass i veckan och ett body pump pass. Det blir nog längre fram när det är mörkt att gå kvällstid med stavarna. Hundarna måste ju varje dag så då får vi lägga prom. vid annan tidpunkt helt enkelt.

Nä nu är det dags att göra lite nytta och även prova min vigselring och förlovningsring för att se om fingrarna även svullat av tillräckligt för att få på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar