onsdag 12 augusti 2009

namnångesten är över

Då har vi äntligen kommit fram till va tjejjan ska heta mer än Saga. Tanken va ju Anna Saga och så ett namn från J sida men jag kände mig inte helt nöjd med Anna även om jag ville föra vidare att vi har Ann med i vårat namn någonstans. Fick i går lite namn från en av J släktingar som släktforskar men inget namn va hundra egentligen många vanliga namn och sen fanns Serafia, Juliana och sen tidigare vet vi Bernhardina från J:s pappas sida. Slog lite på betydelser på namn och hur många som heter vad, när jag slog på Juliana så kom det upp andra varianter på det namnet och jag fastnade för Julianna eller Juliann, där fick jag ju med mitt Ann och ändå ett helt annat namn än Anna samtidigt som vi gjorde ett av släktnamnen på J:s sida lite mer till vårt... så nu är det i alla fall bestämt att hon ska heta Juliann SAGA Bernhardina, dessutom är hon ju född i juli :-)
Det som nu återstår är att bestämma vilka vi ska tillfråga som faddrar. Det är svårare än svårast denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar