måndag 24 augusti 2009

Livet som trebarnsmor...

Ja i det stora hela så känns det som jag är skapt för att vara just trebarnsmor för nu så får jag konstigt nog mer gjort... hmm hur det nu går ihop sig. Har väl blivit bättre på att organisera allt skulle jag tro men mina två söner kan få mig att få gråa hår, ja om jag får dem så syns de ju inte ändå eftersom jag ständigt färgar håret. Men jag insåg i dag att det är slut på att försöka sova lite på morgonen och med lite menar jag att jag går upp när J åker men det funkar inte alls. Mina älskade söner kliver ju upp samtidigt som pappa och är redan på luven på varandra när jag kommer ner. När jag kommer upp ska allt hända, jag ska se till att de tar på de framlagda kläderna, fixa frukost till dem och samtidigt byta på Saga som givetvis vaknar då med, massera hennes mage så hon bajsar och sen ge henne mat så jag kan va glad om jag hinner in på toa och kissa någon gång där mellan. Så ska man medla mellan pojkarna, se till att vi alla är påklädda, mätta och nöjda till halv nio för då åker Alfons och sen ska vi andra i väg mån. ons. torsdag för att lämna M på dagis vid kl 9. Ja det är bara på morgonen jag undrar va jag ställt till med :-)
Fast mitt i allt detta har jag ju själv satt mina krav att tömma diskmaskinen och slänga in en maskintvätt innan vi ger oss av så det underlättar för resten av dagen.

Va på akuten idag igen med Saga och nu ska vi lämna tre avföringsprov för att se så det inte finns spår av blod i dem och sen så ska vi ev byta till mjölkfri tilllägg men fram till dess så ska vi göra som innan. I em har hon dock mått rätt bra men hon äter som en höna. Dock hade hon gått upp i vikt sista veckan men vi ska väga varannan dag nu. Jag skriver även ner hur mycket hon äter nu med.

I morgon så ska jag och Saga på personalmöte, A är i skolan och M hos farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar