söndag 23 augusti 2009

Helgen som gått

Fredagen flög iväg då jag började dagen med storstädning av Melkers rum. Blev en omöblering med så nu har han fått in soffan som stod i vardagsrummet till sitt rum och sen så har jag flyttat in den soffgruppen som jag hade på altanen. Lite nya växter fick inhandlas till fönstren och i dag har de grå gardinerna kommit upp i vardagsrummet men ena längden saknas och än har jag inte hittat den.
Lördagen gick med lite besök, koll om björnbären va mogna men icke.
I dag har fm gått åt till gardinstrykning, lite lätt städning och sen besök av J ena kusin med fam.
Alfons är ju så go med sin lillasyster, i dag har han nog suttit med henne i närmare två timmar i knät med jag fixade och donade när J och M va i väg och handlade. Han tar så väl hand om henne och fixar det även om hon gråter. Ja de är duktiga båda killarna med att pyssla om henne och det är ju skönt eftersom hon inte vill ligga själv något alls. Så bärselen är bra att ha kan jag lova. Har just funderingar på hur det ska gå i morgon när jag tänkt vi ska passa på att gå en långrunda när barnen är i väg i skola och på dagis. Frågan är om det är bättre att ta bärselen på, hundarnas bälte runt midjan där jag fäster kopplen och sen ta mina stavar. Bättre träning kan man väl knappst få?

Alfons sitter med en sovande Saga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar