torsdag 27 augusti 2009

Sagas mage en följetong

I går så vägde vi ju BVC och efter det så va vi ju i Getinge på VC och lämnade avföringsproven. Idag precis när jag handlat klart så ringer dr Nicos. Det är blod i hennes avföring och man misstänker nu komjölkprotienallergi. Vi ska byta till mjölkfri ersättning sen lämna nytt avföringsprov om några dar, lämpligen efter helgen då. Frågar om jag kan köra upp till barnakuten och hämta nytt provrör till detta då jag ändå är i stan, det är ok.
packar in oss i bilen och sen kör vi. kommer till barnakuten får vänta lite, får röret,dr kommer förbi och säger att det nu finns recept skickat till apoteket. Knallar i väg till apoteket....kö....väntar....vår tur ...ERSÄTTNINGEN FINNS INTE HEMMA, är en beställningsvara, tidigst nästa dag efter 16. Vi kollr hur länge en burk med ersättning ska räcka, nja 2,5 dygn vilket innebär att jag måste inom apoteket på söndag igen för att beställa en ny burk och sen hämta den på måndag och hoppas vi har så det räcker fram tills dess. Men för att lösa problemet tills i morgon går jag tillbaks ner till akuten och talar om att det inte finns hemma. De hämtar Dr och han ringer apoteket och får samma besked som jag att det inte är en lagervara. De ringer sen till barnavd. och på 17 har de. Efter även påpekat för dr att vi måste få två burkar åt gången så lovar han fixa ett nytt recept. vi går till 17 men det visar sig att de inte har rätt nutramigen, de har en som är utan mjölk och sojaprotein men jag ska ha en som heter AA. Dock så bestämmer vi att det är bättre än det hon har och jag får med en burk där från. Denn sorten finns alltid hemma på apoteket. Det hon ska ha är tydligen en som är ännu mer anti allergen. Sen ner till apoteket igen för att berätta att han ska skicka ett nytt recept så jag får två burkar åt gången, det har inte kommit än men hon beställer ändå hem två burkar tills i morgon. Efter allt springande fram och tillbaks, hit och dit kan vi köra hem Saga och ja... men där gick min inplanerade lugna dag. om en stund ska jag hämta killarna och sen är de fullrulle tills de lägger sig, tvätten måste hängas, disken ur maskinen och skitig i och sen laga mat, blir dock lax i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar