måndag 28 september 2009

måndag morgon, Nystart???

Varför är måndagen alltid den dagen då man lovar sig själv att börja ett nytt liv. Man säger alltid på måndag ska jag börja äta nyttigt, börja träna, från och med måndag ska jag hålla mer ordning osv. Alltid handlar det om måndag och sen funkar det nya livet fram till torsdag fredag, ialla fall när det handlar om mat... fredagkvällen kommer och man ska ju ha lite mysigt och äta gott och många gånger innefattar gott lite godis men hur gott är det då? det består ju mest av en massa konstgjord skit. Trots att man vet det så kan man inte låta bli och är man som jag totalt sockerberoende så räcker ju inte en bit utan det ska ju ta slut i skålen... trots att man efter andra tredje biten mår illa och egentligen äcklas av det man äter. Visseligen har det blivit bättre och jag slutar innan skålen är tom nu men det är ju inte bra att äta det överhuvudtaget.
Så i dag är det ju måndag och dags för nystart men eftersom jag nu åkt på någon form av magsjuka, har grymt ont i magen, mår lite illa och det kör i magen men inga kräkningar eller diarre än. När jag nu sen repat mig så är planen att komma i gång och för att få en spark i ändan så blir det en början med nutrilett. Kanske inte de mest lockande men nu är det allvar och för att sätta något mål så får det bli att kommit ner några kg då dopet blir, ja när det blir ännu inte klart då det inte varit lätt att få fatt på prästen men vi får hoppas att han snart hör av sig så vi kan boka in det, ja vi önskar ju den 17 okt men funkar inte det så blir det inte förrän i början av november, 7 eller 14. Vi vill ju ha en lördag och det är ju en fördel om även faddrarna kan och de kunde inte i den 24 okt och sen vill jag inte ha det på alla helgona. Vi får hålla tummarna att Saga kommer i dopklänningen... men Melker va ju 3,5 månad när han döptes och han kom i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar