söndag 6 september 2009

Då är man på g

någonstans plockade jag fram inspirationen och i torsdags kom jag äntligen i gång med med mat och träning. så nu är det åter LCHF som gäller och jag försöker verkligen köra en strikt linje. Eftersom jag inte har någon våg hemma så får känslan av välbefinnande styra ett tag och sen får vi se längre fram om man springer på en våg någonstans så man kan kolla om även det ger resultat där.
I torsdags så kom jag och Saga också ut på en promenad på en halvtimme visseligen men det va ett test att gå med henne i bärsele, hundarna i "jägarbälte" och stavar. Det funkade, tur vi inte mötte någon i skogen. Tänkte även testa att träna framför en av mina dvd skivor med träningsprogram men det gick inte alls med Saga. Gjorde ett nytt försök i fredags men då va alla tre barnen hemma och inte heller det gick så min enda chans är nog att gå upp kl 5 på morgonen men det lär väl leda till att jag går under.... eftersom jag sällan lägger mig före 23-24 och sen matar Saga runt halv tre. Men det är ju det att på kvällarna är enda gången jag vet att jag orstört kan göra saker.
Har klippt hundarna nu, de ärkort kort men det är lättare att sköta pälsen även om det nu den först veckan inte är snyggt på dem. Amigo skäms jätte mycket, han brukar göra det när han är nyklippt men Zimba älskar det.

I går kväll va det kräftskiva hos J:s brorson med fam. va en del ur bengtssonsyskonskaran där. va en trevlig kväll och det blev trots min diet 3 glas vittvin och massa kräftor för mig. Hade ju med oss ett xtra barn, barnens kompis och tredjedelskusin jonte, hans föräldrar va på fest utan barn. Jontes lillasyster skulle också varit hos oss men hon va lite förkyld så hon fick följa med dem. Jonte sov sen här i natt och det gick jätte bra. Så om en stund kommer hans föräldrar för att hämta honom och då ska vi planera lite inför kusinträffen J och R ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar