tisdag 1 september 2009

hur får man ork till nya tag?

Förstår inte hur jag ska kunna komma igång med nya tag när jag inte orkar ta mig ur sängen på morgonen? Borde kanske lägga mig vid nio på kvällarna.
Har inte kommit i gång med mina promenader men det borde bli ändring på det nu och nu bör jag kunna börja träna igen. Har ju dock ett knä som krånglar med mig men de får vi hoppas blir bra ändå.
I morgon så har vi för första gången inget inplanerat på dagen så då bör vi kunna komma ut på en promenad. Hade velat ha tag på en bilbarnstol, babyskydd, gör ju inget om den är äldre för jag ska bara montera i den i cykelkärran så jag kan cykla och lämna Melker i stället. Får ju gratis motion då.

Har skrivit in min plan på träning innan men vi uppdaterar den igen för att ge mig själv en liten spark där bak.

Måndag Forma kroppen med funktionell träning DVD 25 min sen stavpromenad då M är på dagis
Tisdag Gymmet, Mama flex ( om jag nu kan ha M hos farmor dessa dagar), promenad tillsammans med M
Onsdag Träna med boll, shape up med Blossom DVD, stavprom. när M är på dagis.
Torsdag Långprom när M på dagis
Fredag Träna dig till drömkroppen, DVD, promenanad med M
Lördag Agilitykurs så då rör man ju sig.
Söndag promenad ev med stavar

hur ska jag lösa mina stavprom. då. jo genom att ta lillan i bärselen, hundarna i bältet jag har till deras koppel.

Ja nu är det bara att se till att få ihop detta med. Men målet är ju i alla fall 12 kg - till jul och sen kämpar vi vidare efter julen med de andra kg. Har inte kommit i gång med lchf heller ordentligt nu men det ska det göras nu..... funderar på att köra skaldemans fakirdiet några veckor för at tfå fart på det hela. Får nog läsa på lite i boken och sen räkna lite kolis så får vi se om jag gör ett försök med det.

I dag får vi finbesök av en gammal väninna, ja hon är inte gammal men vän sen många år tillbaks, så jag måste in i duschen nu och sen dammsuga av det värsta här.

Saga sover fortsatt.
I går somnade hon redan vid sju tiden och sen fick jag väcka henne för lite mat och blöjbyte vid elvatiden så jag kunde sova sen, hon sov ju redan i vaggan liksom och sen åt inte förrän vid halv fem i morse. Hon mår verkligen så mycket bättre nu och är som en ny liten tjej, mer med, följer allt med blicken väldigt nyfiket, vaken mycket mer och nöjd för det mesta. klarar av att sköta magen själv med. Ja det är som natt och dag sen vi bytte till nutra AA så dag hoppas vi på att dr ringer och har fått svar på avföringsprovet vi lämnade in i går. Behöver mer mat med till henne, måste ju beställas ett dygn i förväg så det borde beställas i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar