torsdag 1 oktober 2009

Mådde bättre i går men inte i dag

kände mig piggare i går efter krånglig mage under måndagen och sen halsont på tisdagen men i går så kändes de en aningen bättre men tro inte för den skull att jag satt igång med några större projekt inte. Köre M till dagis och jag visste att de skulle på teater, talar om detta i bilen för M eftersom jag misstänkte reaktionen och han kan ju inte gärna spänna loss bältet, öppna dörren och hoppa ut. reaktion uteblev inte utan han ville inte till dagis längre. Framme så gick jag in och sa som det va och de undrade om jag kunde åka med efter bussen och visst det gör man ju med slutade ju inte där eftersom han inte vill gå på teatern utan mig så jag och S fick gå med på teatern med honom och hela dagis. När de skulle hem bestämde vi att det är så att han ska åka med bussen tillbaks till dagis, det gör ont i en att tvinga ett barn som inte vill men det är ju för hans skull och de va ju tillbaks till en trygg miljö så vi hjälptes åt att göra det möjligt och trots tårar så gick det jätte bra och sen va han stolt över att han gjort det.
Eftersom han inte vill åka med bussen så lovade jag honom en belöning om han gjorde det och det va att åka till farmor på eftermiddagen.
Så efter barnen va hämtade vid 13 så åkte vi till farmor. Sen hem och fixa mat eftersom vi skulle på utvecklingsamtal med Alfons vid 17 och sen vid 19 skulle jag på föreläsning inne i stan så det gick i ett. I dag har jag fått igen det kan man säga... tokförkyld, hostig, täppt, nog lite feber och känner mig allmänt hängig.
Hade tänkt sätta mig och göra inbjudningar till dopet nu i kväll men känner att jag inte orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar