fredag 9 oktober 2009

kiss i sängen och ha de bra...

eller som det egentligen är, helt tvärtom, det är inte alls bra.
Önskar att vi bodde i USA just nu så vi kunnat stämma detta himla lekland med sin maskot som skrämt livet ur vår son. Han som varit torr nattetid i två år, med enstaka olyckor kissar nu ner sig nästan varje natt. Så tvätta lakan och täcken tillhör nu vardagssysslorna. det lite ironiska i det hela är ju att vi tidigare sökt för att han kan hålla sig så länge och gått allt för sällan på toan på dagen. Det hjälper inte om han kissar på kvällen innan lägger sig några timmar senare är det ändå blött i sängen och i natt så hände till på köpet två gånger. Så i dag kände jag att vi måste ha mer hjälp med detta. Ringde till BVC och de ringde nu upp, tyvärr så va inte bvc sköterskan där i dag men jag fick prata med en jätte gullig tjej på VC där. Berättade att han nu börjat kissa ner sig nattetid och att han varit torr i närmare 2 år, omedelbart så frågade hon om det hänt något i omgivingen, ja berättade hur de va och hur det påverkat hela honom, med rädlsor osv. Hon tyckte jätte synd om honom och ska be bvc sköterskan ringa på måndag så vi ska prata om va vi kan göra för honom.

I övrigt så har jag nu verkligen kommit i gång med träningen, blit tre olika träningstillfällen denna veckan och sen lika många promisar så nu är vi på g. I dag hoppas jag kunna köra passet jag har på dvd, ska även hinna städa lite och sen har jag börjat att möblera om i lilla rummet innanför köket för att sen kunna göra om det till rum till lillan. Frysen är nu utflyttad till köket, hm kanske lite trångt och man måste snedda ena bänkskivan så den blir trekantig men jag tänkte som så att sätter man gångjärn på den delen så kan man ju fälla upp den vid behov. Denna bänkskiva jag pratar om är den förlängningen vi satt på och som vi dag kan fälla upp och ner efterbehov men den är alltid uppfälld eftersom sen köksön står mot den men sneddar man den skivan så blir det nog bra sen och inte allt för trångt i passagen till det lilla rummet. trista är bara att tvätten åter får torkas i v-rummet, tänk om man haft plats för en tumlare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar