tisdag 13 oktober 2009

mat-och träningstankar

Ja då är man en träningsmänniska igen. Försöker få in daglig träning på ett eller annat sätt. Hoppas ju på att vågen ska börja samarbeta snart så man minskar i vikt. kör ju lchf men än så verkar det inte lätta, inte ens måttbandet har kunnat glädja mig än. Har nog rent av lagt på mig 2 cm i midjan sen är de ju lurigt att mäta, kan ju va så att jag inte mätt exakt på samma ställe. Har i alla fall fått inse att jag nog får hålla lite koll på kcal samtidigt som jag har koll på kollisar, fett och protein. Så nästa vecka hoppas jag att det ska synas på vågen med. Är ju mätt hela tiden med och sen får jag tänka efter lite om jag är nöjd, mätt eller övermätt när jag äter och jag vet att det räcker att jag äter så att jag är nöjd och inte hungrig längre, det som kommer i munnen sen behövs inte. Jag står mig bra ändå till nästa mål och känner mig nöjd. Så nöjd är mitt nya ord. Frågan är bara hur jag ska lära mig att känna mig nöjd med den träningen jag gjort. tankar som att jagg kunde tränat lite till eller gått lite längre kommer smygande i stället för de tankarna som att tänk va duktig jag va som gick så långt, tränade de eller de.
I går blev det ett pass vid tv:n, tyvärr så krånglade min blossom dvd men har ju två andra med funktionell träning med katarina Woxnerud så jag körde ett pass på 35 min med henne i stället. Gick bra och nog svettades man så man ska inte fördömma hemma träning.
I dag blir den promenad ner för att hämta A på fritids men den blir ju inte så pulshöjande då m är med och sen båda två på hemvägen men förhoppningsvis så kommer ju J och kör förbi oss och kan plocka upp dem sista biten. sen hoppas jag kunna hinna till BP passet i kväll eller om jag ska boka om till body balance pass men det har jag inte kört innan och vet inte om jag känner för nytt pass i dag. I morgon är det i alla fall dags för mama pilates igen och torsdag funderar jag på att åka till badhuset med Saga och när hon sen somnat i sin medhavda bybysitter efter sitt bad så tänkte jag passa på att motionsimma. Får man göra så som mamma eller är man oansvarig då? Låta barnet sitta och sova gott jämte bassängen medans man själv simmar.

1 kommentar:

  1. Du ska vara mer än nöjd, gumman! du är superduktig!!
    klart du ska ha gott samvete och simma när Saga ligger och sussar gott! det är ju bara att du slänger ett "getöga" på henne då och då. Simma lugnt ;-) kraaam
    JessicaH

    SvaraRadera