måndag 12 oktober 2009

Arg så jag kokar...

är så fruktansvärt arg så jag vet inte hur jag ska kunna lugna mig själv igen... kokar inombords, va bra under eftermiddagen som jag tillbringade med barnen i badhuset. Saga har nu gjort sitt premiär bad i pool och hon gillade det verkligen.
Men till det som retade upp mig.... skulle i vanlig ordning som jag gör varje måndag hämta Alfons vid stora bussen efter jag hämtat Melker på dagis. Stora bussen kommer och barnen strömar ut ur den.... ingen Alfons kommer springandes men jag tänker först att han kanske inte sett bilen så jag hoppar ur bilen och melker givetvis med och han springer bort till ledet av barn som ska till fritids... de talar då om att Alfons åkt med lilla bussen. Jag blir kallsvettig, livrädd och vi springer tillbaks till bilen och mer eller mindre trycker gasen i botten då jag vet att lillabussen redan bör har lämnat av honom hemma. Vet vilken skräck det kommer va för honom om han nu står där hemma och bankar på dörren och ingen öppnar, han kommer få panik och kanske rent av banka sönder fönstret vid dörren. när vi kör försöker jag hitta min mobil för att ringa skolan men kan inte hitta den och tror att jag tappat den vid dagis.... kommer hem och ingen Alfons där heller... känner hur paniken växer ännu mer.... hittar mobilen ringer busschaffören som kör honom på morgonen men han vet inget, säger till mig ringa andra chauffören men när jag ska göra det så ringer läraren från skola.... hon säger att han är kvar i skolan och hon pratat med K som ska köra honom, vart ska han köras, hem säger jag då. Är så uppretad och arg. K ringer och säger att han inte kan köra hem honom på 25 min i alla fall eftersom han måste till Getinge och hämta ett annat barn, Alfons får åka med där. Eftersom jag bestämt att vi skulle till badhuset mötte jag upp lilla bussen borta vid Getinge. Får veta att felet kommer från läraren då hon sagt till honom att han ska hem och han då väntar på lilla bussen. Ja han skulle ju hem eftersom han inte skulle till fritids. Till det hela hör att hon fått en lapp i början av terminen med tider som gäller hela hösten så länge de inte kommer andra lappar om tillfälliga ändringar.
De gick i alla fall så bra det kunde gå men Alfons säger till mig i bilen att han va jätte rädd ett tag.
Glömmer det hela när vi är badhuset och har mysigt tillsammans och det är lugnt tills nu för en stund sedan då läraren ringer. Hon vill inte se detta som det kunde blivit så fel som jag säger och hon retar upp mig igen och säger att hon skulle aldrig skicka i väg A utan att hon vet att någon är hemma osv. Nä kanske inte men han slutar kl 13 och först 13:27, ja innan dess så bör hon förstått att något är fel och att jag är orolig. Ja kunde ju ringt henne ja och det va jag på väg att göra precis när hon ringde och de kunde ju ringt mig redan när Alfons va osäker på vart han skulle. Hon säger nu i kväll att jag får inte va arg på henne, alla gör ju sitt bästa jo det förstår jag men såna här missar får inte göras. Hon säger också att A va ju inte orolig när han va i skolan men det stora problemet där är att hon inte alls kan läsa Alfons och han är svårläst. Hon kan inte se när han mår dåligt, är orolig, ledsen osv. Vi får bara hoppas att detta inte händer igen och att Alfons nu inte blir orolig när han ska åka bussen. Redan nu har han varit orolig för att åka buss.
jag får försöka att lita på att detta inte händer igen men helt orosfritt kommer det inte att va. Får i framtiden försäkra mig mer om att Alfons på morgonen vet hur han ska ta sig hem... oftast har han koll på de själv och därför har hans lärare inte heller brytt sig så mycket om detta, alltså inte sett till att hon vet att det är rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar