torsdag 8 april 2010

Tatuering

Ja jag har ju länge sagt att jag vill tatuera mig men sen är det skillnad på vilja och göra men någonstans så ska jag även göra detta bara jag kommer fram till rätt motiv, har ju skissat lite hit och dit på va jag vill ha men kommer liksom inte hela vägen. skisserna jag har är dessa...













I dagsläget är det skiss nr sex uppifrån som är den som jag funderat mest på men sen kommer det hu hela tiden upp lite annat med.
Grundtanken är i alla fall att jag vill ha med en fjäril för den symboliserar både det sköra i livet men även livets förändringar... tänker hur den först är en liten puppa för att sen blir larv och sen fjäril. Trollslända står för det vackra, jag har alltid älskat detta djur av någon oförklarlig anledning. Stjärnorna som är tre till antalet i mina skisser får symbolisera va och ett av mina barn. Sen vill jag även på någotvis ha med ett hjärta även om det kan va mer otydligt men konturerna ska finnas liksom för hjärtat står ju givetvis för kärleken i mitt liv, kärleken till mannen, barnen, familjen, vännerna , djuren osv men också för kärleken till livet.

En del av bilderna är ju bara lösryckta fjäril, stjärnor osv men det är såna jag gillar och tycker är vackra. Sen givetvis så vill jag ju ha den i färg med men att färglägga kan jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar