onsdag 21 april 2010

Ännu en kväll på akuten

Ja då va det i kväll premiär för att ge Saga vattenlavemang, ja nu skullevi äntligen få hjälpa henne kände man det som. Men icke då. Vi gav sakta och försiktigt de 3 dl som man igår på akuten sa va ok. Hon skrek i högansky, ja så skriker hon inte vid klyx eller microlax. Vi väntade på resultat men när 10 min gått och det uteblivit och Saga fortsatt är lika ledsen ringer jag sjukhuset, dock har inte barnakuten någon tel.tid så jag blir kopplad till sjukvårdsupplysningen som då måste söka barnakuten bakvägen. Vi ska åka in eftersom inte ens vattnet kommit ut.
Jag ringer svärmor för J ska iväg, vilken tur vi har svärmor denna underbara människa. Sticker sen i väg till sjukhuset. Kommer in och i bilen på väg dit passar Saga på att sova så hon är på glatt humör när vi kommer fram. Dock är blöjan torr. Sen börjar väntan... Saga mår ok men något mysko händer. Hon får röda små prickar över hela kroppen! Ungefär som nässelutslag. Dr kan inte förklara detta. Vi tror i alla fall att vattenlavemanget kom för högt upp på henne och därför inte gör verkan. Det kommer precis vid hennes sjuka tarmdel eller ovanför där av noll reslutat. Dr får dock ut en klump avföring som sitter längre ner. Sen kan jag massara och hjälpa henne trycka ut mer. Vi slipper bli inlagda men dr ska nu förmedla kontakt med en tarmsköterska inne på sjukhuset för så här kan vi inte ha det.
Jag tror utslagen är en reaktion från hennes tarm att den är överbelastad.
På hemvägen somnar den lilla sessan gott. Hon har ju trots allt varit vid gott mod inne på akuten och gjort allt för att få alla titta på henne och prata med henne. Hon har ett farligt leende kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar