torsdag 17 mars 2011

Sjukstuga....

känner att jag nu kan titulera mig syster Linda eller något då det tycks va allmän sjukstuga hos oss. Noel har varit knas i magen och antalet bajsblöjor slutade jag räkna vid 15 st så där.
I går fick jag äran att skicka i väg gubben i ambulans. Ja så illa va det. Han kom hem i måndags och va helt väck, otrolig huvudvärk, ont i sitt knä som även va svullet. Tror knappt han sa ett ord på hela kvällen och jag fick leda in honom till sängen. Hörde hur han under natten låg och gnällde och stönade av smärta. I går så va han inte mycket bättre, huvudet bultade på honom. Vi kände oss båda rätt så säkra på att han fått influnsan.... för att det skulle va lugnt här så tog jag med mig de små och hundarna och körde till en vän för en hundpromenad. Min enda tanke va att bara att han inte smittar de små för de kommer ju bli urdåliga om han nu är så dålig.
Väl hemma från hundpromenaden så kollade jag läget med honom, såg till att han tog tempen och gav medicin. Kollade även hans knä som han hade fruktansvärt ont och det hade antagit en gigantisk storlek. Eftersom inga värktabl. hjälpte så sa jag att jag ringer sjukvårdsupplysningen och hör va han kan ta för smärtstillande mer. Pratar med en jätte trevlig sköterska där och när hon fått det hela klart för sig så ska han in med en gång. Eftersom han inte klarar att sitta i bilen så får det bli ambulans. Efter några timmar och 11 ml mindre vätska i knät, en påse med intravinös antbiotika och ett recept på pencillin får han komma hem. Han är då något bättre men i dag har knät åter svullant och rodnad spridit sig både över och under knät samt att de svullant upp även under. Han ringer in och de vill att han ska komma in igen. Bara minuterna efter att han pratat med akuten så ringer dr från i går för att höra hur han mår då hans sänka va hög. Han talar om att han är på gång in. Ja vi får väl se hur det går då han nu är iväg och svärmor är snäll och kör honom.
När han är borta så lyckas Saga bränna handen på plattan. Är allmänt kaos här. När vi sen hämtar J på akuten och kör hem så spyr Saga ner hela sig. Hon äter sen hemma sin välling och verkar som vanligt ett tag, somnar men efter någon timme så spyr hon igen. Dock mår hon bra i dag. Vet inte om det va en reaktion på allt för i dag mår hon bättre, inte kräkts något men vill inte äta så det har blivit välling för hela slanten i dag.

Det känns att man är en mindre vuxen när den andra är sjuk och inte orkar. Beundrar alla ensamstående kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar