torsdag 3 mars 2011

Flyger fram...

ja det är inte jag som flyger fram utan tiden. Det verkar som all tid bara springer iväg nu när man har fyra barn trots att två av dem va några dagar på lovet hos mormor och att Janne fortsatt är hemma. Ja han skulle börjat jobba i går men i tisdags ringde hans chef och sa att om han vill kan han ta ledigt hela veckan eftersom det strulat till sig lite med hus leveranser osv. Bättre du är ledig nu än sen hade han sagt och lite komiska va att bara 10 min innan hade Janne ju sagt han gärna ville stanna hemma hela veckan och fler dagar har han ju att ta ut så det va ju bara att göra det nu.

I tisdags va det MR för Saga i Göteborg. Det gick bra och hon klarade av sövningen bra även om hon va lite sur ett tag efter hon vaknat. Vi har ju inte fått svar riktigt på varför de skulle göra en MR på henne men då ena sköterskan lämnade oss själva utanför röntgen så kikade jag i journalen och frågeställningen va då Fjättrad ryggmärg. Sökte på det när jag kom hem och i dag har jag varit hos vår underbara DR Anna med Melker, Saga och Noel och fick då en bra förklaring va det va. Så i princip kan man säga att nerverna i ryggmärgen klibbat ihop och måste delas och det gör man med en enkel op. Nu är det bara att vänta på svar från DR i Göteborg. Men det kan ju ta tid.

I dag när vi va hos Dr Anna så fick Melker ny astma medicin, så nu slipper han nubinetten och får diskus i stället. Han va jätte nöjd.
Saga va inte så mycket att göra med och så hade Anna lovat att kolla Noels höfter igen idag när hon skrev ut honom från avd. 17. Hon va inte helt nöjd med hans högra höft så han ska nu till ortopeden för ultraljud av höften och sen får man se hur det går. Är det så att man anser att han har höftledsfluxuation så blir det ju skena i 6 veckor. Då blir det bad inne på ortopeden 1 dag i veckan för hans del.

Finns massor att skriva men känner inte riktigt ork i kväll så jag får ta de när andan faller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar