tisdag 15 mars 2011

Fredagen blev lite kaotisk och helgen försvann snabbt

I fredags va det åter dags för A att åka till S men innan dess blev inte fredagen alls som jag tänkt. Tur man är flexibel och att man redan kvällen innan gått en trevlig promenad mina hundar,två mattar och fyra hundar till. Allt underlättar ju när man fått tanka lite ny energi borta från hemmet.

Eftersom jag inte slutat blöda efter snittet och jag tyckte att det helt plötsligt tilltagit igen så kände jag att det nog är läge att ringa in till förlossningen och i all fall höra för det. Tänkte mig mest en liten lugnande kommentar men inte utan jag skulle komma in tyckte de. Bara att ringa svärmor och se om hon kunde ta de tre äldsta, ja det kunde hon, då va det bara att invänta att de stora skulle sluta och plocka upp dem i skolan.
Väl inne på förlossningen så visar det sig att min snitt dr jobbar och faktiskt hinner med att kolla på mig lite snabbt innan han ska in på op. Kändes skönt att det va han. Han är duktig och jag känner stort förtroende för honom. sen vet han ju precis hur snittet gick och allt. Det visar sig att jag har en infektion invändigt så nu är det starka penicillin tabletter som gäller och under helgen har jag även fått ta livmodersammandragande medicin. Upphör inte blödningarna nu ska jag börja ta provera tabletter.... jag vill inte eftersom jag mår skit av dem. Blir rätt nere, lätt irriterad och allmänt lynnig. Dr trodde att jag reagerat mot suturerna, tråden inne i kroppen. Ja alltid är det något. Kände att allt blev stressigt eftersom jag inte va klar och hos svärmor förrän vid halv fem och N skulle äta och A skulel va i stan vid fem igen. som tur va så kom J och körde A till stan innan han skulle träna och jag och de andra barnen kunde åka till affären.

Lördagen blev det upp tidigt för att köra till Grönahög och hjälpa pappa med att slänga skräp. Hela dagen gick verkligen där, ja vi hann med en snabb fika hos V och även fråga om hon ville va en av Noels faddrar. Va inte hemma förrän vid halv elva och då skulle vi äta med eftersom vi inte käkat sen ett då, ja lite fika men ingen mat.

Söndagen blev det lite städ och sen en tur till barnens faster L för att fråga henne om även hon ville va fadder åt Noel. Hon svarade liksom V ja så nu är Noels faddrar tillfrågade och det glädjer oss att båda ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar