tisdag 8 mars 2011

Ny dag, att man aldrig lär sig

Ja då va det åter en nya dag och jag ska inte klaga över för mycket sömnbrist ialla fall eftersom jag har en så underbar liten kille som trots allt gillar och vet att man sover på nätterna. matade honom en sista gång vid elva tiden i går och inte förrän vid fyra i natt så böjade han grymta lite, jag blandade till ersättningen men skulle nog kunnat vänta en halvtimme sen insåg jag då han sov sig genom 60 ml och sen va det stopp där emot så ville han resterande 60 ml bara en halvtimme, trekvart senare. Ja när han va färdig matad va kl 10 över fem... dum som jag va så kröp jag ner i sängen för att få sova 50 min till men att man inte lär sig. Man blir ju bara så mycket tröttare av att göra så. Hade varit bättre jag gått upp med en gång och satt mig och pysslat eller något.
Ja det vore ju skönt om jag kunde få in att han äter där runt fem varje morgon för då kan jag gå upp efteråt och längre fram när det är ljusare på morgonen så kan jag ta en promenad eller cykeltur med hundarna då innan J ska i väg till jobbet. vet ju att jag inte blir speciellt mycket tröttare under dagen av att gå upp den timmen tidigare och kanske kan jag komma i säng lite tidigare på kvällarna då.

I dag ska Noel in och göra ul på sina höfter, jag främst den högra är det det handla om. Blir skönt att få det gjort så man vet om han måste ha sk von rosen skena eller inte.

1 kommentar:

  1. Så skönt att lillkillen sover, och även att lilltjejen verkar sova...nu...
    Blev det problem med höften/erna vid förlossningen? Jag låg ju i skena under mina första 8 mån...skulle legat i sken i 1 år, men...redan då var jag "ganska" trotsig...;-)
    Och det gick ju bra...med höfterna - som drogs ur led pga åska och strömavbrott...Hm...vi talar ju om 1964 nu...:-)

    SvaraRadera