tisdag 7 december 2010

Katterna flyttar!


Ja då verkar det som vi börjat finna bra hem till våra älsklingar. Det är dock inte bara kattungarna vi låtit flytta utan även vår älskade Flingan då jag kände att hon allt för mycket kom i skymundan här hemma och inte tog för sig. Både Puh, Blixten och Flo tar för sig, kommer och kelar när de vill och lägger sig hos vid tv:n men Flingan har helt slutat med detta och ärligt ska jag säga att jag inte varit så duktig på att gå och hämta henne heller för att just kela med henne. Det bir väl inte så när man redan har tre andra katter, kattungarna och så hundarna som tar för sig. Så när annons på de två kvarvarande kattungarna las ut så la jag även med ett ps om att Flinga sökte nytt hem om vi hittade ett bra, hade väl föga förhoppningar om det men faktiskt så va det några som ville ha henne så hon fick flytta.det jag hört hittills är att det gått bra och att hon verkar acceptera sin nya kattkompis som bor i hemmet. Så i lördags lämnade hon oss.


I fredags så levererade jag ena kattungen, den ljuvliga svarta lurviga eller som Melker en gång sa, Den fluffiga. Det va helt klart Saga favvo katt. Hon passade i torsdags på att köra runt den i dockvagnen i nästan en timme och den låg snällt där i och sov och spann om vartannat.


Den korthåriga svarta har haft många ev blivande hem men de har backat i slutändan men igår så lossnade det. Hade fått en del svar och började maila och ringa upp dem i tur och ordning, första som jag bara hade mail till hörde av sig snabbt efter att hon fått mailet och berättade att de precis fått fatt på en annan kattunge, hon hade bara lagt på luren innan mitt mail kom. Den andra jag ringde till hade precis kommit hem efter att ha hämtat en kattunge i kungsbacka fast hon undrade om de fick prata lite hemma om ev en kompis tilldenna katten. Visst. Hon ringde sen upp och de ville ha katten. Inom en timme va hon sen här. Blev förtjusit i katten och tog den med. Dock ringde hon en stund senare. Den katten de hämtat tidigare på dagen va inte alls glad för sin nya kompis utan bara fräste osv. Jag förklarade att det inte va något ovanligt och de brukar gå över inom någon dag. Vår kattunge hade däremot inte reagerat alls på den andre kattungen och va överlag mer framåt och inte alls så försiktigt som den de hämtat innan på dagen. Så vi kom överrens om att ge det några dagar och går det inte alls få vi ta tillbaks den igen och hitta ett nytt hem. Men jag tror inte att det ska vara några problem alls utan att de snart kommer va bästa vänner. De är ju trots allt bara två kattungar och då brukar de snart blir kompisar.


Så kvar har vi nu bara vår lille grå. Han är jag dock ännu mer kräsen då det gäller hem till då han är mer egen och vill ha mer egen utrymme. Han är gärna i närheten av en men är inte så kelig och ligger helst inte i knät och på så sätt är han heller ingen barnkatt. Våra barn är ju så kattvana så det går ju bra men en familj som skaffar en kattunge för att även barnen ska kunna få en gosig kompis är inte han rätt för. Ja i värsta fall så blir han kvar här. Kanske blir han gosigare nu när han är själv, han söker ialla fall mer kontakt. Han saknar nog sina bröder skulle jag tro. Ingen att busa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar