onsdag 12 maj 2010

Drottning Silvias barnsjukhus

Japp i går em bar det åter av mot Göteborg. Hade ringt tarmteraupeten i måndags då det känns som vi inte gör rätt när vi ger henne lavemang.
Vi fick en tid så jag och Saga styrde bilen mot Götet igen. Detta besöket blev mycket mer värdefullt än vårt läkarbesök ska jag säga. Att vi inte fått till lavemangandet det förstår jag helt fullt ut då vi inte kan få till det med de katetrarna vi har. De är på tok för tunna och hennes bajs är väldigt hårt och packat så nej det funkar inte, möjligen hade våra katetrar kunna gå att använda till en nyfödd. Hmm... ja nu vet i alla fall vad vi ska ha och vi fick även med en bunt med katetrar av henne men hon kan tyvärr inte beställa åt oss eftersom vi inte bor i västra götlands län. Fick även se hur man ska gå till väga när man ger vattenlavemang till henne så nu är jag mycket klokare och känner äntligen att jag vet hur man ska göra. I dag ska vi i väg och inhandla potta med.
Fick även lite mer svar på frågor om HS om det nu är så att hon har det. Fick vet att det är något man alltid har och man antaligen alltid kommer behöva ta microlax, klyx eller liknande eftersom man aldrig kan op. sista biten av tarmen där även ringmusklern sitter för då blir man ju inkontinent och det vill man ju inte i stället får man skapa tryck i tarmen men en op gör ju livet mycket lättare oavsett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar