fredag 5 februari 2010

super ide´

Ja nu har ännu en superide´ kommit till mig och givetvis så är den tidskrävande som alla min andra såna ideér denna gången handlar det om Sagas blivande rum... har många tankar om hur vi ska få till hennes lilla rum, allt från värsta prinsessrummet till lite mer neutralt men inget av det känns hundra sen köpte jagj u väggfärgen på rea för ett tag sen och eftersom utbudet inte va så stort så blev det lavendel något jag sen ångrat då lila kan bli kallt om det blir fel lila och så hade jag ju sett framför mig ett rum i rosa så medans jag gick här och funderade på om jag skulle köpa annan färg så kom ideén. Visst att jag någonstans har två randiga panellängder som aldrig blivit färdigsydda pga att symaskinen pajade. Ränderna är i mörk lilavinröd, beige, natur, cerice och ljunglila. Sagt och gjort såg jag framför mig att byrån skulle bli skitsnygg med dessa ränder på sina lådor så jag gav mig i väg och inhandlade just rändernas färger och sen har det mätts och målats här och det är tidsödande med maskeringstejp på alla lådor måla en färg sen låta torka i 16 timmar, måla andra omgången, låta torka och sen maskera om för en annan färg. Har dock fått en liten pall som ser ut som ett hjärta klart med denna procesenoch det blev jätte bra! Nu är det bara att hålla alla tummar att ränderna stämmer så bra som det går när lådorna sen kommer på plats i byrån igen.
Har tagti före kort så med tiden när det är klart kommer det att läggas upp kort här på hur det blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar