torsdag 25 februari 2010

Saga

Tänk att lilltjejen redan är 7 månader, lite mer till och med nu.... det går så snabbt. Hon har nu kommit in i en riktigt mammig period där mamma är det bästa som finns. Visst är det smickrande men samtidigt väldigt strängt för det är inte mycket man får gjort. Det funkar inte längre att lämna henne om så ens för 5 sekunder för att hämta något, nej då skriks det i högan sky. Visst älskar hon sina bröder och leker gärna med dem men man måste ha mamma jämte och sitta hos dem själv inte längre så kul. Pappa är mysig att busa med men är man lite ledsen så duger bara mammas famn och hon som ändå vart pappas tjej.
Trots månader av dregel så har det än inte kommit upp en endaste tand. Men mat smakar för det mesta ändå mums.
Att ligga på mage, åla och rulla runt för att ta sig någonstans passar inte prinssesan utan det är sitta eller snabbt förflytta sig med hjälp av gåstolen och den tekniken börjar nu sitta och då är gardiner mm jätte skoj. det roliga är att i gåstolen så står hon upp och verkligen går ett steg men annars gör hon inte mycket för att ta sig framåt. Ja vi har ju inte ens behövt sänka botten i spjälisen än och det är fortsatt vagnens liggdel som används.
Men att hon inte riktigt har orken till att utveckling där tror jag ligger mycket i att hon inte heller är helt pigg. Just nu i dagarna har hon åter börjat att minska matintaget och vill inte ha mer än nödvändigt i sig. Hon är rätt trött men ändå svårt att komma till ro. Fast i dag har hon sovit mycket. Hon somnade i sin pulka på väg till fritids för att lämna killarna, vaknade visseligen efter en stund men somnade om på hemvägen igen. Va ledsen, gnällig och klängig, försökte få i henne lite välling men det blev inte mer än 60 ml. Ringde barn mott. och dr Anna ringde upp mig och vi ska avvakta lite annars ska vi in och så ska hon få lavemang för det är ju möjligt där är mer bajs högre upp som inte microlaxen tar och då blir hon ju inlagd men då jag inte är super orolig än så väntar jag till i morgon om hon inte blir jätte dålig.

Killarna ska ju till sin moster Malin och Mattias i morgon och det ser de verkligen fram mot och har så gjort länge så vi vågar inte avbryta detta nu om inte det är så att S blir jätte dålig. Eftersom vi ska åka tåg till Göteborg och det är premiär för dem, ja Alfons åkte när han va 6 mån men det minns han ju inte så det är så stort. Jag går sen en sväng på stan i Götet innan jag tar tåget hem igen. Sen får killarna ha en mysig helg med M&M. De ska bla till badhuset.

1 kommentar:

  1. Ledsamt att lillan ska ha sådana bekymmer med magen. Skönt ni har en diagnos att luta er på. Hoppas ni får en skön tågresa utan stopp någonstans =O). Och att du får en trevlig stund för dig själv i Götet!
    Tack för alla inlägg på min blogg, jag tar verkligen åt mig det su skriver - du är så himla go!
    Kramis

    SvaraRadera